Schwalbe LED

Hoe kun je een fietsband goed presenteren?

Vijf redenen voor een Schwalbe-shopsysteem

Een goede productpresentatie is erg belangrijk, dit geldt uiteraard ook voor de bandenpresentatie. Schwalbe biedt hiervoor een totaaloplossing die ontzorgt en ondersteunt bij de verkoop. Het shopsysteem helpt in het verkoopgesprek of helpt klanten zelfstandig de juiste band te kiezen. Onmisbaar voor elke klantgerichte winkel. 

Het is niet eenvoudig een fietsband goed te presenteren. En band neemt veel ruimte in, is donker van kleur en past vaak niet in een reguliere productpresentatiewand. Hoe pak je dat goed aan? Een shopsysteem is daarbij een uitstekend hulpmiddel.

Waarom zou je kiezen voor een Schwalbe-shopsysteem. Vijf redenen:  
 
1.Voorraadhoudend (en voorraad verlagend) 

Met het Schwalbe-shopsysteem wordt de winkelruimte maximaal benut. Het shopsysteem is opgebouwd uit speciaal ontwikkelde bandendragers. Hierin is het mogelijk om kleine banden tussen de grote banden te hangen zodat er ook een goede oplossing voor de kleinere maten is. Het systeem is geschikt voor zowel de werkplaats als de winkelvloer. Robert Konijn, accountmanager Schwalbe weet uit ervaring: “Door klanten de verschillen tussen de banden te laten zien en te laten voelen in het shopsysteem, kunnen zij makkelijker tot hun bandenkeuze komen.”


2.Overzichtelijk & informatief 

De bijbehorende shopkaartjes zijn duidelijk en voorzien van alle informatie om de juiste banden te kiezen. Voor de binnenbanden is er een duidelijke maatuitleg die klanten helpt zelfstandig de juiste binnenband te kiezen. Om de merkbeleving bij de klant de vergroten en de kwaliteiten en verschillen van een band uit te leggen, maakt Schwalbe gebruik van POS-materialen. Voorbeelden van deze POS-materialen zijn het overzichtelijke ventieldisplay en de bandenwijzer waarmee je de verschillen tussen een ‘goed, beter, best’ fietsband zichtbaar kunt maken. 

Schwalbe

1.	Voorraadhoudend (en voorraad verlagend)  Met het Schwalbe-shopsysteem wordt de winkelruimte maximaal benut. Het shopsysteem is opgebouwd uit speciaal ontwikkelde bandendragers. Hierin is het mogelijk om kleine banden tussen de grote banden te hangen zodat er ook een goede oplossing voor de kleinere maten is. Het systeem is geschikt voor zowel de werkplaats als de winkelvloer. Robert Konijn, accountmanager Schwalbe weet uit ervaring: “Door klanten de verschillen tussen de banden te laten zien en te laten

3.Led-verlichting

Voor extra zichtbaarheid van het shopsysteem zijn er led-verlichtingsmogelijkheden voor zowel vouwbanden, binnenbanden als draadbanden. De duurzame en energiebesparende led-verlichting kan eenvoudig achter de schap labels of de combi top en bandendrager worden geplaatst. De verlichting trekt de aandacht en legt extra focus op de banden. 

4.Service en onderhoud 

Het shopsysteem wordt door Schwalbe opgebouwd en onderhouden. In overleg wordt de beste indeling bepaald en ingemeten in de fietswinkel. De Schwalbe-accountmanagers bekijken, samen met de winkelier, welke shopindeling voor de fietsdetaillist het beste werkt. Daarnaast wordt het shopsysteem door de accountmanagers geüpdatet met de nieuwste shopkaartjes en nieuw POS materiaal. Indien nodig wordt samen met de dealer jaarlijks een nieuw assortiment gekozen en ingedeeld. Remco Bruinsma, accountmanager bij Schwalbe: “Ik durf te zeggen dat ons shopsysteem de mooiste en best werkende bandenpresentatie in de fietsenbranche is. Het is niet alleen overzichtelijk, het is voorraadhoudend, en wij zorgen voor de juiste indeling, bouwen de shop op en voorzien deze van labels en prijzen.”

Schwalbe

5.Partnerschap 

Het Schwalbe-shopsysteem wordt geplaatst door een partnerschap met de dealer: Schwalbe keert de aanschafwaarde van het shopsysteem uit in banden, zodat de eerste voorraad in het systeem al voorzien is. De investering in het shopsysteem kan eenvoudig worden terugverdiend wanneer deze banden zijn verkocht. Op deze manier dragen zowel de dealer als Schwalbe bij aan een goede en mooie productpresentatie. 

Dit artikel is gesponsord door Schwalbe.