Het is niet eenvoudig een fietsband goed te presenteren. En band neemt veel ruimte in, is donker van kleur en past vaak niet in een reguliere productpresentatiewand. Hoe pak je dat goed aan? Een shopsysteem is daarbij een uitstekend hulpmiddel.
Waarom zou je kiezen voor een Schwalbe-shopsysteem. Vijf redenen:
1.Voorraadhoudend (en voorraad verlagend)
Met het Schwalbe-shopsysteem wordt de winkelruimte maximaal benut. Het shopsysteem is opgebouwd uit speciaal ontwikkelde bandendragers. Hierin is het mogelijk om kleine banden tussen de grote banden te hangen zodat er ook een goede oplossing voor de kleinere maten is. Het systeem is geschikt voor zowel de werkplaats als de winkelvloer. Robert Konijn, accountmanager Schwalbe weet uit ervaring: “Door klanten de verschillen tussen de banden te laten zien en te laten voelen in het shopsysteem, kunnen zij makkelijker tot hun bandenkeuze komen.”
2.Overzichtelijk & informatief
De bijbehorende shopkaartjes zijn duidelijk en voorzien van alle informatie om de juiste banden te kiezen. Voor de binnenbanden is er een duidelijke maatuitleg die klanten helpt zelfstandig de juiste binnenband te kiezen. Om de merkbeleving bij de klant de vergroten en de kwaliteiten en verschillen van een band uit te leggen, maakt Schwalbe gebruik van POS-materialen. Voorbeelden van deze POS-materialen zijn het overzichtelijke ventieldisplay en de bandenwijzer waarmee je de verschillen tussen een ‘goed, beter, best’ fietsband zichtbaar kunt maken.