Autobedrijven zien grote kansen in de duurzame tweewieler. De (elektrische) fiets maakt dat de auto-ondernemer mobiliteit op zes wielen kan aanbieden aan (lease)klanten, de door elektrificatie tanende omzet op peil blijft en (schaarse) medewerkers kan vasthouden. Naast autobedrijven die fietsenwinkels kopen en als afzonderlijke bedrijven voortzetten, dient zich nu een bedrijf aan dat fietsen ín de autoshowroom plaatst: Imacar in het Belgische Sint-Niklaas. De autodealer ruimt in de immense showroom middels het shop-in-shop-concept Hello Vélo flink wat plek in voor e-bikes. Zo blijven de kosten van de autokathedraal behapbaar en wordt qua verkoop het ijzer gesmeed als het heet is. Zien doet immers verkopen. Scroll naar pagina 8 voor het artikel.
Een ander actueel thema is de accu en specifiek de opslag ervan. Risicodeskundige Bart van de Broek van Nationale Nederlanden gooide in de maart-uitgave van Tweewieler de knuppel in het hoenderhok door te stellen dat veel accukasten schijnveiligheid bieden. Op pagina 5 gaat hij hier – in de nieuwste editie van ons Tweewieler Café – dieper op in en schetst hij de zienswijze van de verzekeraar op het voorkomen van accubranden. De accu-opslag-discussie resulteert in flink wat reuring, maar het zorgt er wél voor dat jij als ondernemer links- of rechtsom eindelijk duidelijkheid krijgt over de veilige opslag van accu’s en het verzekerbaar houden van je winkel.
Veel lees-, kijkplezier en inspiratie!
Harrie Hoitink
Hoofdredacteur
harriehoitink@vakmedianet.nl